Blog
A szempilla szalon és a szempilla stylist
A szempilla szalon és a szempilla stylist
A szempilla építés közvetett és közvetlen összetevői, és a környezet meghatározása.
Ferenczi Martina vagyok Lash Style Academy (LSA) egyik magyarországi oktatója.
Szempilla oktatásaim alkalmával számtalan kérdést kapok a tanulóimtól, hogy hogy kezeljük a vendégeket bizonyos szituációkban. Itt első lépésben egy kicsit távolabbról indulnék a téma felé. Beszéljünk először kicsit a szempilla szalon működtetéséről és a vállalkozó személyes adottságairól.
A szempilla szalon
Mint minden szolgáltatásban, a szempilla építés folyamataiban is elengedhetetlen a tiszta, ápolt, pontos, precíz, szorgalmas és ügyfélközpontú munkavégzés. Természetesen az igényesen és magas minőségi alapokra felépített és kialakított környezet is nagyon fontos tényezője a nagy egésznek. Ettől leszünk igazán egyediek, és azok a vendégek akik az egyediséget és a magas minőséget keresik bennünket fognak választani. A szalon egyéb adottságai mint például a jó megközelíthetőség, a jó parkolási lehetőség valamint a tömegközlekedés közelsége is fontos meghatározója egy szalon minőségi szintjének.
A vállalkozó
A vállalkozó legfontosabb ismérvei a következők:
- Személyes adottságok
- megbízhatóság
- becsületesség
- felelősségtudat
- pontosság
- rugalmasság
- elhivatottság
- precíz munkavégzés
- rendszerező képesség
- tanulásra-, továbbfejlődésre való igény
- kiegyensúlyozottság
- önuralom
- nagy munkabírás
- szakmai felkészültség
- szervezői képesség
- vállalkozás-központú szemlélet
- Szakmai előfeltételek megléte
- Kiváló és professzionális alapanyagok: ebben az esetbe a Lash Style Academy termékei, amit én személy szerint imádok.
A kommunikáció fontossága
A jó vállalkozás alapja, és a szolgáltatás lényeges része a megfelelő kommunikáció a vendéggel. Munkánk során a különböző személyiségtípusú, vallású, foglalkozású gondolkozású emberekkel kerülünk kapcsolatba, ezért a jó kapcsolatteremtő képesség, kommunikációs képesség elengedhetetlen.
Én az évek alatt megtanultam kezelni a helyzeteket amiket az elején nehéz volt, legyen itt szó egy apró félreértésről, vagy akár nagyobb összetettebb problémáról. Úgy gondolom mára már jól tudom kezelni akár a hirtelen felmerülő dolgokat is, ugyanis minden ember más egyéniség, de vannak bizonyos viselkedési sémák, amiket követünk. Ezek a sémák elvárásainkat is magukban hordozzák, így a megfelelő emberi kommunikáció elengedhetetlen.
Minden szituációban kommunikálnunk kell a vendéggel, mert a szolgáltatás különben nem teljes. A vendégkör kialakításában a szakmai tudáson kívül a kommunikáció elengedhetetlen tényező. A vendég a szalonba nem csak azért jön, hogy szépüljön, hanem azért is, hogy kikapcsolódjon, beszélgessen, elmesélje a történeteit, vagy éppen újakra kíváncsi. Bármennyire furcsa a kommunikáció majdnem annyira fontos, mint egy szakmai felkészültség. Hiába vagyunk nagyon jó szakemberek, ha nem tudunk a vendéggel kapcsolatot teremteni, beszélgetni. Ügyelnünk kell azonban arra, hogy bizonyos távolságon belül ne engedjünk azonnal mindenkit, fontos a trágár kifejezések mellőzése, továbbá az, hogy a személyiségi jogait ne sértsük meg. Vendéggel kapcsolatos információt véletlenül se közöljünk harmadik személlyel. Az elhangzottakat kezeljük privát üzleti titokként és arról abban az esetben se beszéljük, ha egy közeli baráttal vagy családtaggal kerülünk kapcsolatba. A vendégkártyán szereplő adatokat is kezeljük bizalmasan.
Szolgáltatás etika
A szolgáltatási tevékenységben uralkodó erkölcsi és magatartási normák, szabályok összessége. A szempillás szakmában és más szolgáltatásban egyaránt olyan tulajdonságokkal kell a szolgáltatónak rendelkezni, melyek alkalmassá teszik a vendég kiszolgálására. A szempilla stylist van a vendégért és nem fordítva. Akkor is, ha ez néha nem olyan könnyű. Emberekkel foglalkozni nagyon szép szakma, de nagyon nehéz is egyben.
A szolgáltatóval szembeni követelmények:
- legyen pontos
- precíz
- becsületes
- udvarias
- jó modorú
- jó fellépésű
- kedves
- empatikus
- tapintatos
- türelmes
- ügyeljen a tisztaságra
Ezeket azért írtam le nektek mert később segítséget tud nyújtani egy profi szempilla szalon kialakításában, vagy a már meglévő magasabb minőségi szintre emelésében. Szeretném, ha posztommal kicsit mindenki jobban belelátna a szempilla építés mindennapjaiba, a szalon munka árnyaltabb oldalaiba, hiszen a csillogás mögött azért vannak szürkébb és árnyaltabb dolgok is, amikkel ugyanúgy foglalkoznunk kell, mint egy tökéletes szempilla szett megépítésével.
Amennyiben kérdésed van keress bátran. 🙂
Köszönöm hogy el olvastad! 🙂